Z Coca-colą rodzinnie i świątecznie

Z Cocacolą rodzinnie i świątecznie

Nie ma chyba drugiej marki, która byłaby tak rozpoznawalna jak coca-cola. Jej charakterystyczne butelki i logo, które znajduje się na każdej etykiecie, także z produktami o lokalnych smakach wanilii, czosnku czy egzotycznych owoców, rozpoznają konsumenci na całym świecie. I bez względu na zakątek, napój kojarzy się z rodzinnym spotkaniem.

Coca-cola jest napojem o zaskakującej historii. W końcu początkowo była lekiem, a i dzisiaj niektórzy zalecają picie coli bez gazu w przypadku dolegliwości żołądkowych. To specjalistom od marketingu tej firmy konsumenci na całym świecie zawdzięczają wizerunek Mikołaja, który jest miłym, starszym panem przynoszącym prezenty. Ale to właśnie Mikołaj pozwolił na stworzenie pierwszych kampanii reklamowych coca-coli, w których pojawia się ona na świątecznym stole.

Przez wiele lat okres bożonarodzeniowy w wielu krajach kojarzył się z reklamami coca-coli, w których pojawiały się ciężarówki, rozwożące napój po całym świecie, aby zdążyć przed świętami. I choć same reklamy nie są emitowane od kilku lat, to sami konsumenci wyrażali swoje niezadowolenie z tego powodu. Świąteczna reklama i cocacola to były dwa elementy, które kojarzone były ze świętami niemal tak mocno, jak choinka czy wymyślony przez korporację wizerunek Mikołaja.

Zamiast reklam pojawiły się prawdziwe ciężarówki i seria wydarzeń, powiązanych tematycznie ze świętami. Jednak korporacja poszła dalej. Kolejne kampanie reklamowe silnie skojarzyły napój ze spotkaniami w gronie rodziny i znajomych – bez coli nawet letnie grillowanie nie smakuje tak, jak powinno. Kolejne serie butelek i puszek, na których pojawiały się najpopularniejsze w danych krajach imiona oraz miłe określenia, pozwoliły na stworzenie kampanii, w której butelka coli kojarzy się z przyjaźnią i bliskością.

Dlaczego cola wydaje się być napojem niezastąpionym? Sprzyjają temu także hasła, które koncern wykorzystuje w swoich kampaniach – od prostego: „Zawsze coca-cola”, poprzez hasła skojarzone ze świętami („Poczuj magię tych świąt” – powtarzane w czasie przejazdu świątecznych ciężarówek), aż po krótkie hasło, którego autorką była Agnieszka Osiecka: „Coca-cola. To jest to!”. Coca-cola staje się więc produktem niezbędnym w większości domów.

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *