5 złotych rad – bezpieczny trening na trampolinie

5 złotych rad – bezpieczny trening na trampolinie

5 złotych rad – bezpieczny trening na trampolinie

Mówi się, że trampolina ogrodowa, to jedna z niebezpieczniejszych sezonowych zabawek dla dzieci. Czy kontuzje są tak samo częste, gdy do treningu używana jest trampolina fitness?

Jedną z najważniejszych rzeczy, w każdym treningu – w tym na trampolinach, jest BEZPIECZEŃSTWO. Można oczywiście unikać skakania na trampolinie, ale czy watro? Należy zauważyć, że żaden sport nie jest całkowicie pozbawiony możliwości nabawienia się kontuzji.

Jak ograniczyć kontuzjogenność?

Dbając o bezpieczeństwo, już na samym początku, czyli planując trening warto zrobić wszystko by ograniczyć kontuzjogenność podejmowanej aktywności i świadomie móc się nią cieszyć. Poniżej znajdziesz 5 złotych rad, jak sprawić, by ćwicząc na trampolinie uniknąć wypadków. Watro się do nich zastosować niezależnie o tego czy sprzęt, który posiadasz to trampolina ogrodowa czy trampolina fitness.

Trening na trampolinie – świadomość to bezpieczeństwo!

Jedną z najważniejszych rzeczy w trakcie wykonywania treningu jest świadomość własnego ciała. Jest ona tym bardziej potrzebna, kiedy ćwiczymy na platformie destabilizującej neutralną pozycję ciała – tak właśnie działa trampolina.

Mamy dla Ciebie 5 złotych rad, które pomogą sprawić, by trening na trampolinie był bezpieczny, by był przyjemnością!

  • Rozgrzewka

Rozgrzewka jest jedną z najistotniejszych części składowych bezpiecznie skomponowanego treningu. Powinna być na tyle długa, by przygotować Twoje ciało do właściwego treningu. Rozgrzewkę, która będzie uprzedzać trening na trampolinie, skomponuj tak, by rozgrzać całe ciało.

Zacznij od kilku minut ćwiczeń aerobowych (np. trucht lub podskoki), które pozwolą rozgrzać się Twoim stawom, mięśniom i więzadłom. Przejdź do ćwiczeń aktywizujących pracę stawów i poprawiających Twoją elastyczność. Do tej części rozgrzewki idealne będą wszelkiego rodzaju krążenia, min. bioder, nadgarstków, stóp oraz chwila prostego stretching’u. Na koniec możesz zmobilizować do pracy mięśnie, świetnym rozwiązaniem będzie zrobienie kilku brzuszków czy pompek.  Rozgrzewka powinna trwać ok 10% czasu Twojego treningu, jeśli czujesz, że to za mało – więcej oczywiście nie zaszkodzi.

  • Skupienie

Skupienie to coś, o co trudno zawalczyć na zajęciach grupowych. Rozmowy przed rozpoczęciem treningu i wszechobecny gwar sprzyjają rozluźnieniu. Trampolina, mimo swojej prostej konstrukcji, potrafi być niebezpieczna. Ćwicząc zachowaj skupienie, nie oglądaj się na innych i ćwicz najlepiej jak potrafisz.

  • Ćwicz na miarę możliwości

To jeden z grzechów głównych, popełnianych nawet przez zawodowych sportowców. Oglądałeś kiedyś akrobatów w cyrku skaczących na batucie? Nie, nie musisz od razu skakać po sam sufit jak oni. Jeśli jesteś osobą początkującą ćwicz spokojnie, tak by Twoje ciało mogło zaznajomić się z nową, niestabilną powierzchnią, na której będzie musiało się teraz poruszać. Ne oczekuj od siebie zbyt wiele. Rób progres metodą małych kroków.

  • Unikaj przeciążenia

Optymalny trening na trampolinach powinien być wykonywany około 3 razy w tygodniu. Jeśli czujesz się przeciążona – odpuść. Nie odnawiaj sobie odpoczynku. Ćwicząc w przemęczeniu, z własnej woli ściągasz na siebie kontuzję. Zapewniamy, że kiedy odmówisz sobie treningu (kiedy będziesz czuła się zmęczona), Twój organizm odwdzięczy się ze zdwojoną siłą na kolejnym treningu.

  • Wzmocnij stabilizację

Top of the top! Stabilizacja to klucz do sukcesu w wielu dziedzinach sportu. Napnij mięśnie brzucha i skacz. Gwarantujemy, że osiągniesz wyższy stopień kontroli nad ciałem i unikniesz bólu kręgosłupa po treningu.

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *