Cukier w diecie

Cukier w diecie

Często mówi się, że cukier uzależnia. I pewnie wiele osób się z tym stwierdzeniem zgodzi, bo wszyscy miłośnicy ciastek, wafelków, dżemów, drożdżówek czy innych słodkości potwierdzą, że rezygnacja z tego typu produktów jest bardzo trudna. Czy cukier szkodzi? A może jego spożywanie nie ma negatywnego wpływu na nasz organizm?

Czym jest cukier i gdzie go znajdziemy?

Cukier należy do grupy węglowodanów. Węglowodany dzielą się na proste i złożone. Najlepszym źródłem energii są węglowodany złożone ( np. pełnoziarniste pieczywo, kasze, brązowy ryż). Cukier zalicza się do węglowodanów prostych. Spożycie ich powoduje gwałtowny wzrost, a następne spadek  insuliny we krwi. Do węglowodanów prostych zaliczamy sacharozę (czyli popularny biały cukier), fruktozę (cukier owocowy), galaktozę  i laktozę  (cukry mleczne) oraz maltozę (cukier zbożowy). Cukier znajdziemy w większości produktów. To nie tylko wszelkie wyroby cukiernicze, ciastka, batony czy cukierki, ale też wody smakowe, napoje owocowe czy jogurty.

Wpływ cukru na organizm

Cukier, zwłaszcza spożywany w nadmiarze, wyrządza wiele szkód w organizmie. Po pierwsze przyczynia się do powstawania próchnicy. Wszelkie bakterie, wirusy, grzyby i pasożyty bardzo lubią cukier, gdyż jest to ich pożywka. Nadmiar cukru w diecie źle wpływa na układ nerwowy, utrudnia koncentrację i działa pobudzająco. Spożywanie dużej ilości węglowodanów prostych, w tym cukru, prowadzi do nadwagi i otyłości. To z kolei sprzyja powstawaniu m.in. cukrzycy, zespołu policystycznych jajników i wzrostu trójglicerydów we krwi. Cukier to puste kalorie i zamiast sięgać po kolejnego batona w celu złagodzenia głodu, lepiej zjeść normalny, pełnowartościowy posiłek.

Catering dietetyczny a eliminacja cukru z diety

Często idąc na zakupy spożywcze, oprócz potrzebnych produktów, w koszyku lądują również słodkości. Jak walczyć z uzależnieniem od cukru? Można spróbować skorzystać z usługi cateringu dietetycznego. Dzięki temu nie będziemy musieli chodzić na zakupy, co zmniejszy ryzyko kupowania słodyczy. Na przykład, w ofercie jednej z firm cateringowych, znajdziemy cztery diety do wyboru, ale żadna z nich nie zawiera cukru. Catering dietetyczny wrocław jest dobrym pomysłem na zmianę dotychczasowych, niezdrowych nawyków żywieniowych.

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *