Cukier w diecie

Cukier w diecie

Często mówi się, że cukier uzależnia. I pewnie wiele osób się z tym stwierdzeniem zgodzi, bo wszyscy miłośnicy ciastek, wafelków, dżemów, drożdżówek czy innych słodkości potwierdzą, że rezygnacja z tego typu produktów jest bardzo trudna. Czy cukier szkodzi? A może jego spożywanie nie ma negatywnego wpływu na nasz organizm?

Czym jest cukier i gdzie go znajdziemy?

Cukier należy do grupy węglowodanów. Węglowodany dzielą się na proste i złożone. Najlepszym źródłem energii są węglowodany złożone ( np. pełnoziarniste pieczywo, kasze, brązowy ryż). Cukier zalicza się do węglowodanów prostych. Spożycie ich powoduje gwałtowny wzrost, a następne spadek  insuliny we krwi. Do węglowodanów prostych zaliczamy sacharozę (czyli popularny biały cukier), fruktozę (cukier owocowy), galaktozę  i laktozę  (cukry mleczne) oraz maltozę (cukier zbożowy). Cukier znajdziemy w większości produktów. To nie tylko wszelkie wyroby cukiernicze, ciastka, batony czy cukierki, ale też wody smakowe, napoje owocowe czy jogurty.

Wpływ cukru na organizm

Cukier, zwłaszcza spożywany w nadmiarze, wyrządza wiele szkód w organizmie. Po pierwsze przyczynia się do powstawania próchnicy. Wszelkie bakterie, wirusy, grzyby i pasożyty bardzo lubią cukier, gdyż jest to ich pożywka. Nadmiar cukru w diecie źle wpływa na układ nerwowy, utrudnia koncentrację i działa pobudzająco. Spożywanie dużej ilości węglowodanów prostych, w tym cukru, prowadzi do nadwagi i otyłości. To z kolei sprzyja powstawaniu m.in. cukrzycy, zespołu policystycznych jajników i wzrostu trójglicerydów we krwi. Cukier to puste kalorie i zamiast sięgać po kolejnego batona w celu złagodzenia głodu, lepiej zjeść normalny, pełnowartościowy posiłek.

Catering dietetyczny a eliminacja cukru z diety

Często idąc na zakupy spożywcze, oprócz potrzebnych produktów, w koszyku lądują również słodkości. Jak walczyć z uzależnieniem od cukru? Można spróbować skorzystać z usługi cateringu dietetycznego. Dzięki temu nie będziemy musieli chodzić na zakupy, co zmniejszy ryzyko kupowania słodyczy. Na przykład, w ofercie jednej z firm cateringowych, znajdziemy cztery diety do wyboru, ale żadna z nich nie zawiera cukru. Catering dietetyczny wrocław jest dobrym pomysłem na zmianę dotychczasowych, niezdrowych nawyków żywieniowych.

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *